V detailu je síla
Pět zásad dobrého designu, na které je nutné pamatovat
Minimalismus, přehlednost a navigace
Nekomplikujte to. Zvažte, že celých 35 % lidí nezvládne na průměrné stránce jednoduché úkoly. Moc kroků, moc klikání, moc rolování nebo příliš mnoho komplikovaného textu. To jsou nejzávažnější překážky dobrého webu a vedou k odchodu zákazníků.
Responsibilita aneb mobil v hlavní roli
Webové stránky, které si nelze bez problémů prohlédnout na mobilu jako by neexistovaly. Vyhledávače je dokonce znevýhodňují. Právě na mobilu zpravidla začíná cesta Vašeho zákazníka. Přes 70% hledá svou dovolenou na mobilu. Návrh designu bez zobrazení na mobilu není kompletní.
Účel a použitelnost
Nezapomeňte, že web není určen pro Vás ale pro Vaše zákazníky. To čemu vy bez problémů rozumíte, Váš klient nemusí. Každá stránka musí mít jasný účel a musí být srozumitelná. Škodí i příliš mnoho textu. Zahraniční studie poukazují na fakt, že na srozumitelných a použitelných stránkách se interakce zákazníků zvyšuje až o 18 %.
Nepodceňujte písma a barvy
Síla zvoleného fontu písma a jejich kombinace je evidentní. Některá písma se prostě čtou online snadněji a zvyšují pohodu zákazníka při čtení. Stejně tak je dobré přemýšlet i o barvách. Vyváženost a harmonie je stejně důležitá jako emoce, které barva může vyvolat. Dobře zvolené kontrasty pak usnadňují čtení.
Fotky vydají za tisíc slov
To je zřejmé. Zvažte také ale fakt, že kvalitní fotografie vytváří první a tedy ten nejdůležitější dojem. Pokud nemáte přístup ke kvalitním fotografiím, nakupte je. Stojí to za to. Jako vhodnou formu komunikace doporučujeme také videa a stále populárnější infografiky.